Fujitsu neemt het werkplekbeheer, inclusief helpdesk-ondersteuning, van Schiphol Group op zich. In totaal gaat het om circa tweeduizend werkplekken. Daarnaast levert de IT-services-specialist de luchthavenexploitant desktops, laptops en pda's.
Het beheer van de werkplekken vindt op Schiphol plaats. De ondersteuning van de it-gebruikers gebeurt op afstand, vanuit Fujitsu’s internationale Helpdesk in Maarssen. Bij de benodigde nieuwe desktops, laptops en pda’s die Fujitsu de luchthavenexploitant levert, zijn installatie en onderhoud inbegrepen.
Kees Jans, cio en general manager ict van Schiphol Group, ziet de samenwerking met Fujitsu wel zitten: “Een betrouwbare ict-organisatie is een absolute prioriteit voor Schiphol Group. We zoeken daarom partners die professionals zijn en op de toekomst zijn ingericht. We vertrouwen erop dat we er samen met Fujitsu in zullen slagen onze doelstellingen te realiseren.”
Hans Buurman, Services Director van Fujitsu, neemt de uitdaging van Schiphol Group graag aan: “Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam in luchtvaartkringen opgebouwd. Nationaal én internationaal. Diverse luchtvaartmaatschappijen en luchthavens deden al eerder een beroep op onze kennis van de sector en onze ervaring met it-outsourcing.”
Het contract voor deze outsourcing-opdracht heeft een looptijd van drie jaar, met een optie voor nog eens twee jaar.