D-Link, wereldwijd leverancier van netwerkapparatuur, heeft Natasja de Groot benoemd tot country sales manager Nederland.
In deze functie gaat De Groot zich primair bezighouden met de verdere uitbouw van de kanaalstrategie voor alle doelmarkten: van enterprise en MKB tot en met SOHO. Op dit vlak staan er de komende periode veel activiteiten op de planning om de communicatie met het kanaal verder te stroomlijnen. Om dat te ondersteunen, heeft D-Link in Nederland twee nieuwe accountmanagers aangesteld. Jaco van der Sman concentreert zich op de value-added resellers voor het MKB, terwijl Alain Leprêtre de retailsector en SOHO-markt ondersteunt.
De kanaalstrategie wordt vormgegeven door het complete partnerprogramma van D-Link met trainingen en informatiesessies over specifieke oplossingen. Daarnaast wordt de website vernieuwd, zodat informatie over D-Link-producten nog eenvoudiger toegankelijk is voor het kanaal en de eindgebruikers. De volgende stap is een D-Link-nieuwsbrief, met alle marktontwikkelingen en productnieuws.
De Groot zegt over de nieuwe initiatieven: ‘D-Link beschikt over een compleet portfolio van gigabit-switches en managed switches, en breedband-, security- en wireless-oplossingen, dat de gehele markt afdekt. We bieden complete netwerkoplossingen voor grote ondernemingen, MKB-bedrijven en de SOHO-markt. Voor elk segment werken we nauw samen met het kanaal, waaronder distributeurs, resellers en retail. Alle initiatieven staan in het teken van de optimalisering van de communicatie met het kanaal. Op die manier kunnen eindgebruikers alle voordelen van de netwerkproducten van D-Link optimaal benutten.’
De Groot kwam in december 2002 in dienst bij D-Link en startte als reseller account manager. Eerder werkte ze als product sales manager bij netwerkdistributeur Azlan.