Genesys Telecommunications Laboratories, een dochtermaatschappij van Alcatel, heeft een overeenkomst gesloten met Microsoft Real-Time Collaboration Group.
Deze overeenkomst omvat een geïntegreerde oplossing waarmee gebruikers van Microsoft’s communicatie-cliënt ‘Istanbul’ via hun computer toegang hebben tot contactinformatie en telefoongesprekken kunnen initiëren.
Eerdere versies van Microsoft’s Instant Messaging bood gebruikers de mogelijkheid om snel en makkelijk te weten te komen of contactpersonen beschikbaar waren voor een online chat-sessie. De producten die uit deze overeenkomst ontstaan, kunnen dankzij een real time koppeling naar de telefonieomgeving, gebruikers onmiddellijk inlichten of contactpersonen online of aan de telefoon zijn. Tegelijk zullen ze ook ‘point en click’-functies bieden om oproepen te initiëren en door te schakelen en instant messaging-conferenties te plannen vanuit de Microsoft-desktop.
‘Samenwerkingsverbanden tussen organisaties die thuis zijn in telefonie en organisaties gespecialiseerd in desktop-toepassingen bieden interessante perspectieven voor bedrijfscommunicatie en –samenwerking,’ aldus Bern Elliot, vice-voorzitter bij Gartner. ‘Concreet is het de bedoeling dat de meest voorkomende desktop-toepassingen integreerbaar zijn met de veelgebruikte PBX’s en IP-PBX’s telefooncentrales. De combinatie van telefoonfuncties met instant messaging maakt de weg vrij voor een nieuw pakket toepassingen voor bedrijfstelefonie.’
‘Nu we met Genesys samenwerken, kunnen we de toegevoegde waarde van geïntegreerde computertelefonie en de ‘presence’-functies uitbreiden door de gehele organisatie,’ aldus Taylor Collyer, senior director, Microsoft Real-Time Collaboration Group. ‘Door de koppeling van instant messaging met real time telefoonstatussen kunnen wij een nieuwe service bieden aan klanten, partners en collega’s. Die kunnen rekenen op een grotere efficiëntie en verbeterde communicatie.’
‘Deze overeenkomst met Microsoft optimaliseert onze expertise in telefonie die de basis legt voor een nog hechtere integratie van communicatie met IT-systemen en -toepassingen,’ verklaarde Bonnie Crater, vice president Genesys Enterprise Solutions. ‘De toegang en controle van telefoonfuncties via de computer bieden oneindige mogelijkheden om zakelijke contacten te vereenvoudigen en het aantal pogingen te beperken bij het bereiken van contactpersonen. Wij nemen dit potentieel graag te baat om continu toepassingen te ontwikkelen die de ervaring van Microsoft-gebruikers verder verbeteren.’