De MegaSellers Groep is benoemd tot HP Authorized Service Partner. In deze hoedanigheid kan MegaSellers nu zelf de volledige technische service verrichten op HP-apparatuur.
Die apparatuur kan ook geleverd zijn door derden. MegaSellers was al eerder geautoriseerd als Certified Microsoft Solutions Partner. ‘Het was frustrerend om technische ondersteuning steeds maar weer te moeten uitbesteden,’ zegt Pim Eitjes van MegaSellers, die er geen geheim van maakt opgetogen te zijn over de nieuwe situatie. ‘De erkenning van HP is een kwaliteitskenmerk voor de gebruiker en bovendien onderscheiden we ons ermee van andere leveranciers.’
Als HP Authorized Service Partner voert MegaSellers (end-to-end) garantie en servicewerkzaamheden uit op een groot deel van de HP producten. De medewerkers zijn door HP getraind en kunnen bij de klant op locatie de benodigde reparaties verrichten. Daarnaast hebben de MegaSellers-medewerkers nu inzicht in de HP-database, waardoor zij op elk moment de apparatuurgeschiedenis kunnen opvragen, de klantstatus kunnen verifiëren en na telefonische analyse reserveonderdelen kunnen bestellen.
Dick Brethouwer, country director technology services bij HP Nederland, zegt dat MegaSellers nu in staat is de totale verantwoordelijkheid voor het naar behoren functioneren van de IT-omgeving van haar klanten te garanderen. ‘Het is een uitgekiend programma dat we voeren en zeer nuttig is voor onze partners en klanten.’ Hij geeft daarmee aan dat grote afnemers allicht eerder met MegaSellers in zee gaan als ze weten dat hun leverancier de totale verantwoordelijkheid op zich neemt: naast levering van servers, pc’s en alle randapparatuur ook service en onderhoud onder de bepalingen van de fabrieksgarantie van de wereldwijde marktleider.