LB Icon, internationaal actief in internet consulting en web servicesneemt Wheel Communications over. Wheel is een onafhankelijke full-service digitale onderneming uit Londen.
De overname van Wheel door LB Icon zorgt voor een verbetering van de concurrentiepositie van de groep in het Verenigd Koninkrijk en de Europese markt. Het aantal werknemers van LB Icon in voornamelijk Londen komt nu op een totaal van 200. De activiteiten voor bestaande klanten worden met name uitgebreid en versterkt in de sectoren retailing, farmaceutische industrie, FMCG (fast moving consumer goods), reizen, telecommunicatie en de publieke sector. Wheel is winstgevend en genereert een jaarlijkse omzet van ongeveer 6 miljoen pond. De overname wordt gefinancierd door middel van een combinatie van contanten, aandelen en obligaties.
Robert Pickering, CEO van LB Icon, zegt over de nieuwe combinatie: ‘Wij zijn blij met deze nieuwe toevoeging aan de Groep in een periode van groei en ontwikkeling. Wheel brengt de strategische en creatieve marketing services die we in het Verenigd Koninkrijk nodig hebben om de bestaande producten en diensten aan te vullen. Wij zijn met name onder de indruk van de professionaliteit, leiderschap en cultuur van het management en personeel. Deze combinatie verzekert LB Icon van een sterker en breder aanbod in de Europese interactieve services markt.’
Philips Hunt, CEO van Wheel verklaart: ‘Wij zijn enthousiast dat wij tot een Pan-Europese groep gaan behoren met klanten en diensten die complementair aan ons zijn. LB Icon brengt ons een stevigere basis om op de Britse en de Europese markt te concurreren en te groeien, samen met de mogelijkheid om een belangrijke rol te spelen in het leidende Europese interactieve netwerk van LB Icon bedrijven.’