Om resellers beter te bedienen heeft Fujitsu Siemens zijn strategie voor de verkoopkanalen aangepast met de nieuwe Channel Partner Portal. De portal, die het voormalige extranet vervangt, is nu beschikbaar voor partners in Nederland.
De Channel Partner Portal heeft alles wat een partner nodig heeft om zaken te doen met Fujitsu Siemens Computers. Dit houdt nieuws in, product informatie, prijsstructuren, beschikbaarheid, en leads voor verkopen. Alle partners ontvangen een tailor – made interface voor hun specifieke handel. Ze kunnen de portal gebruiken om zichzelf te certificeren voor bepaalde producten en oplossingen of om zich in te schrijven voor trainingen. Inschrijvingen voor Fujitsu Siemens Computers’ channel programma’s zoals Mobility Club en Primergy Club is ook een fluitje van een cent via de portal.
Jacques van Mil, salesmanager channel & SME: ‘In deze hectische wereld die bol staat van veranderingen, is het voor partners belangrijk dat zij op één rustpunt kunnen terugkeren. Een punt waar zij alle informatie kunnen halen en die hen in staat stelt beter, sneller en dus efficienter naar hun klanten en prospects te opereren;het Channel Partner Portal (CPP). Vanuit het CPP zullen partners geinformeerd worden, maar ligt er ook een haalplicht bij partners om juist die informatie weg te halen naar waar die partner op zoek is.’
Marcel van de Gender, marketingmanager vult aan: ‘Als Fujitsu Siemens Computers zijn we continue op zoek naar manieren om onze partners een hogere kwaliteit van service te bieden. Eén van de belangrijke speerpunten is een optimale informatievoorziening. Zeker in de huidige communicatie cultuur zien we vaak een overschot aan e-mail, voicemail en andere communicatiemogelijkheden. De veelvoud aan media die ons tot beschikking staat zorgt er voor dat partners vaak meer tijd nodig hebben om hun informatie te vinden en dat die informatie ook vaak snel weer verouderd is. Met de introductie van het Channel Partner Portal willen dan ook graag 1 punt van informatie / communicatie creëren met onze partners. Men kan hier terecht voor onze marketingcampagnes, het bestellen van demo apparatuur, downloaden van whitepapers en datasheets, inschrijven voor klassikale cursussen en het volgen van computer based trainingen. In de nabije toekomst zal er tevens een voorraadkoppeling zijn met onze distributeurs en zullen we leads distribueren aan gekwalificeerde partners. Natuurlijk is deze informatie direct afkomstig uit onze ERP applicatie. Het helpt ons dus ook om te zien welke van onze partners nog getraind moeten worden in verband met certificering, welke actief zijn in de speciale clubs die we hebben voor servers en mobility. Ofwel ook onze informatie wordt gecentraliseerd in één systeem.’