3Com heeft zijn garantieprogramma aanzienlijk uitgebreid. De belangrijkste uitbreiding is de wereldwijde 'advance hardware replacement' voor rack-mounted en desktop switches en draadloze apparatuur voor kleine en middelgrote organisaties.
Dat wil zeggen dat deze producten direct vervangen worden als ze defect zijn, zonder dat klanten eerst het defecte product op hoeven te sturen. 3Com is de eerste netwerkaanbieder die advance hardware replacement aanbiedt voor zo’n brede reeks producten, zonder enige kosten in rekening te brengen.
De uitbreiding van het garantieprogramma met advance hardware replacement heeft betrekking op een groot aantal producten, waaronder de 3Com SuperStack 3 4900 Family, 3Com SuperStack 3 4400 Family, 3Com SuperStack 3 3800 Family, 3Com SuperStack 3 4200 Family, 3Com SuperStack 3 3200 Family en de Baseline Switch Family. Bovendien breidt 3Com de advanced hardware replacement service uit naar de desktop switches en draadloze apparatuur uit de OfficeConnect Family.
‘3Com begrijpt de investering die kleine en middelgrote ondernemingen doen in hun netwerk, en de noodzaak om dat netwerk zo snel mogelijk te herstellen als er een component uitvalt,’ aldus Casper Idsinga, technical manager 3Com Benelux. ‘Door deze vervangingsservice in ons garantieprogramma op te nemen, bewijst 3Com zijn reputatie in het leveren van complete netwerkoplossingen en biedt het superieure keuzemogelijkheden met het hoogste niveau van investeringsgarantie.’
3Com biedt kosteloos advance hardware replacement bij bepaalde producten aan. Om een vervangend product van te voren te ontvangen, dient het originele product door de klant of door een erkende 3Com-partner met het bewijs van aanschaf te zijn geregistreerd. Daarnaast moet er een RMA-nummer verstrekt zijn. Bij veel andere aanbieders moet het originele product eerst worden teruggestuurd naar de fabriek, voordat het vervangende product kan worden toegezonden. Advance hardware replacement neemt deze frustraties weg en zorgt ervoor dat de klant de benodigde apparatuur zo snel mogelijk ontvangt. Voor EMEA-klanten geldt dat de producten nog dezelfde dag verstuurd worden als klanten het defecte product voor 12 uur Engelse tijd aanmelden. Zodra de klant het vervangende exemplaar in huis heeft, heeft hij 15 dagen de tijd om het defecte product te retourneren.