Vanaf 1 januari 2005 zal Auto-ID distributeur Intertrade A.F. Nederland haar naam veranderen in Nedcoding. Voor deze naamsverandering is gekozen omdat is gebleken dat de Nederlandse markt verschilt van de Duitse.
Op 1 september 2004 opende Intertrade A.F. Nederland haar deuren in Culemborg als Nederlandse partner van de Europese distributeur Intertrade. De afgelopen maanden is echter gebleken dat de Nederlandse markt verschilt van bijvoorbeeld de Duitse markt. Het grootste onderscheid bleek te liggen in het door de klanten gewenste productenpakket. Vanwege dit verschil is besloten om de activiteiten in Nederland een geheel Nederlands karakter te geven, met eigen producten, eigen merken en dus ook een eigen naam, Nedcoding. Hoewel de naam veranderd is, zal de nauwe samenwerking met de andere Intertrades in Europa blijven bestaan.
Directeur Ger Walravens: ‘Na afgelopen jaar gestart te zijn met de Intertrade-formule in Nederland kunnen we nu al zeggen dat dit zeer succesvol is gebleken. We hebben echter kans gezien ons producten- en dienstenpakket nog meer uit te breiden dan in het begin was voorzien. Hierdoor gaan we duidelijk afwijken van de andere Intertrade-partners in Europa. We hebben er daarom voor gekozen een nieuwe naam te gaan voeren die deze nieuwe strategie zal vertegenwoordigen. Onze klantgerichte aanpak zal hetzelfde blijven, evenals onze snelle levering, maar we kunnen onze klanten nu ook andere merken bieden.’