KPN wil verdere kosten besparen en herziet daarvoor zijn interne ondersteuningsdienst. Dit kost naar verwachting 170 werknemers hun baan, meldt persbureau ANP.
Deze jongste KPN-reorganisatie raakt de divisie die overkoepelende ondersteuning biedt voor diverse activiteiten van het telecomconcern. Deze opzet komt te vervallen, zo laat or-voorzitter Cor de Jongh weten. In plaats daarvan komt er een decentrale opzet.
In totaal werken er nu 850 mensen bij de ondersteuningsdivisie. Dat personeel wordt verspreid over de diverse takken of gedeeltelijk uitbesteed, verklaart De Jongh. Hij zegt dat dit kan leiden tot het verdwijnen van ongeveer eenvijfde van de banen.
KPN laat middels woordvoerders weten dat de stafafdelingen zich buigen over nieuwe contouren voor de interne ondersteuningsdivisie, maar bevestigt de reorganisatie vooralsnog niet. Eind januari moet er duidelijkheid zijn voor de divisie. “Daarna bekijken we hoeveel mensen we nodig hebben”, aldus een woordvoerder tegenover het ANP.