HP ProCurve Networking en Mitel, leverancier van IP-communicatieoplossingen, bieden gezamenlijk een oplossing voor networking en support, waardoor ingebruikname eenvoudig wordt en van geconvergeerde netwerken waardoor zowel de kosten van de infrastructuur als de complexiteit ervan verlaagd wordt.
Om ondernemingen een betere performance en interoperabiliteit te bieden op hun investeringen in geconvergeerde netwerken, tekenden HP en Mitel een overeenkomst die uitgebreide pre sales en after sales-support aan klanten biedt. Bovendien worden de consultants van HP en Mitel over en weer opgeleid om elkaars producten te onderhouden. Dit nieuwe aanbod, dat voortborduurt op het succes van de wereldwijde samenwerking tussen Mitel en HP, is onderdeel van een nieuw initiatief van beide bedrijven voor gezamenlijke research and development, service en support.
‘We besloten een volledig geïntegreerd voice- en datasysteem te installeren op onze achttien sites, waaronder kantoren, sportcentra en depots om zo een netwerk te creëren waarmee de council-organisatie efficiënter kan werken,’ zegt John Newby, democratic services manager, North East Derbyshire District Council, UK. ‘Het aanbod van ProCurve en Mitel levert ons een uitstekende data- en IP-oplossing die het mogelijk maakt dagelijks zeer grote hoeveelheden data te verzenden en ontvangen.’
Het aanbod van beide bedrijven omvat de ProCurve Adaptive EDGE Architecture en Mitel’s geavanceerde IP PBX-en, IP-telefoons en IP-applicaties. Het levert ondernemingen grote voordelen op zoals advanced solutions integration; meer functionaliteit op het vlak van netwerkmanagement, beveiliging en enterprise mobiliteit; en de optimalisatie van ontwerp-, engineering- en implementatieprocessen.
‘De meeste klanten die nieuwe of upgraded voice-oplossingen overwegen willen de mogelijkheden bespreken met leveranciers die specialist zijn in voice-oplossingen, én met leveranciers die gespecialiseerd zijn in data-infrastructuur,’ zegt Ton Serné, manager van de ProCurve Networking-divisie van HP in Nederland. ‘Dus eigenlijk willen ze een geïntegreerde aanpak. Onze samenwerking met Mitel is uniek, omdat onze klanten en partners enerzijds een ingang hebben bij Mitel, een bedrijf dat meer dan 30 jaar ervaring heeft in voice-oplossingen, en anderzijds HP ProCurve erbij betrokken is, dat al bijna 20 jaar in de datanetworking-business zit. Zo bieden we het geïntegreerde verkoop- en supportmodel dat onze klanten wensen.’
‘Klanten profiteren van deze gezamenlijk ontwikkelde oplossing, zeker omdat de netwerkomgeving snel verder evolueert,’ zegt Gijs Borsboom, countrymanager bij Mitel. ‘Ons aanbod is immers gebaseerd op geavanceerde IP-applicaties,apparaten en systeembeheertools die zijn ontworpen om bedrijfsprocessen en de IT te verbeteren. Ook de klantenservice en productiviteit van medewerkers worden erdoor versterkt. Onze gezamenlijke groei in de markt hangt af van onze voortdurende inzet om innovatieve oplossingen en naadloze support aan onze klanten en partners te leveren. Dit commitment wordt verder versterkt met deze overeenkomst.’