Inter Access heeft voor de derde achtereenvolgende keer de SAP Innovation Award ontvangen. Inter Access, dienstverlener op ICT-gebied, kreeg de prijs voor de implementatie van SAP NetWeaver gecombineerd met een e-commerceoplossing bij Schelde Marine Services (SMS).
Met deze oplossing vaart SMS een nieuwe strategische koers, die nu al heeft geresulteerd in een aanzienlijke versterking van de marktpositie van het bedrijf. SAP Nederland reikt de SAP Innovation Award jaarlijks uit aan de partner die zich onderscheidt door creativiteit en innovatief vermogen bij de ontwikkeling van oplossingen op basis van SAP technologie. De beoordeling en toekenning van de SAP Innovation Award wordt uitgevoerd door SAP klanten – onder andere vertegenwoordigd door de VNSG (Vereniging Nederlandse SAP Gebruikers) – en door SAP-specialisten.
De oplossing bij SMS is gebaseerd op SAP NetWeaver en geeft zowel klanten als toeleveranciers direct toegang tot bedrijfskritische informatie bij SMS. Lisethe van der Doelen, director marketing en alliances van SAP Nederland: ‘Schelde Marine Services is een bedrijf in het middensegment dat geen gebruikmaakt van andere SAP oplossingen. Inter Access heeft laten zien voor dit bedrijf de potentie van SAP NetWeaver te kunnen vertalen in een concrete oplossing die direct toegevoegde waarde biedt. Daarbij werd voortgebouwd op de bestaande IT-oplossing van SMS, waardoor de waarde van al gedane investeringen behouden blijft. Doordat SMS nu de instrumenten heeft om nauwer samen te werken met toeleveranciers en klanten, biedt het bedrijf een breder assortiment en zijn de levertijden verkort.’
Schelde Marine Services in Vlissingen is onderdeel van de Koninklijke Schelde Groep en levert wereldwijd onderdelen voor scheepsmotoren van verschillende leveranciers en de bijbehorende logistieke en technische dienstverlening. Door de inzet van SAP NetWeaver gecombineerd met een e-commerceoplossing, hebben toeleveranciers en klanten direct toegang tot bedrijfskritische informatie. Zo kunnen toeleveranciers hun productgroepen interactief benaderen en bijvoorbeeld producten en prijzen toevoegen, wijzigen of verwijderen. Voor de klanten wordt er in de loop van de tijd een catalogus opgebouwd per schip, met daarin de aanwezige motoren en de bijbehorende technische gegevens. Hierdoor kunnen rederijen en schippers meteen zien welke onderdelen ze nodig hebben als een bepaalde module binnen een motor moet worden vervangen. Ook kunnen ze deze vervolgens direct bestellen.