Siemens Business Services Nederland heeft van DSM Anti-Infectives een opdracht ontvangen voor het leveren en beheren van telematicaproducten- en diensten. Met de opdracht is een bedrag van ruim drie miljoen euro gemoeid. Het contract voorziet ook in de indiensttreding van een aantal telematicabeheerders van DSM bij Siemens.
Na een tenderprocedure onder een aantal partijen koos DSM Anti-Infectives Siemens Business Services als hoofdaannemer voor de outsourcing-opdracht. Het contract omvat het leveren van aantal producten en diensten aan DSM Anti-Infectives op de locaties Delft en Dordrecht.
Volgens de overeenkomst gaat Siemens onder meer een servicedesk voor de DSM-gebruikers van telematicadiensten beschikbaar stellen, levert en beheer het alle componenten van de dienstencategorieën vaste telefonie, mobiele telefonie, draadloze alarm signalering, portofoon & mobilofoon en het messagingplatform, en de grond- en gebouwbekabeling voor data en telefonie. Verder draagt Siemens zorg voor een aantal administratieve zaken en operationele werkzaamheden. Tot slot neemt het de huidige telefooncentrale van DSM over. Deze wordt over twee jaar vervangen.
DSM verwacht met het uitbesteden van het telematicabeheer een aantal doelstellingen te realiseren. Door het uitbesteden van service management aan een gespecialiseerde partner wordt de basis onder de dienstverlening aanmerkelijk breder, met positieve gevolgen voor de continuïteit van de business units. Daarnaast krijgt DSM toegang tot de nieuwste technologieën en bijbehorende kennis op het gebied van telematica en hoopt het aanzienlijke kostenbesparingen te realiseren.