Hewlett-Packard lanceerde vorige week tijdens zijn Software Universe in Madrid nieuwe Openview-software waarmee de banden tussen de it en bedrijfvoering binnen een onderneming worden aangehaald.
De nauwe samenwerking tussen it en business is de pijler van de Adaptive Enterprise-strategie die het bedrijf achttien maanden geleden lanceerde. Om bepaalde gaten in die strategie te dichten, nam het een aantal bedrijven over, waaronder Novadigm en Consera. De technologie van die beide bedrijven heeft HP nu gebruikt in zijn Openview Automation
Manager. Deze module van de suite maakt het mogelijk om de configuraties van diensten en applicaties automatisch af te stemmen op vooraf gedefinieerde serviceniveaus
“Vorig jaar liet HP weten zijn beheersoftware te herpositioneren van een informatie verzamelende tool naar een hulpmiddel dat deze data direct om kan zetten naar bruikbare informatie voor de bedrijfsvoering, waardoor directies in kunnen springen op veranderingen”, laat Cesare Capobianco, vice president en algemeen directeur van de Emea-softwaredivisie weten. “Met deze nieuwe module hebben we dit proces voltooid.”
HP onthulde in Madrid ook versie 5 van zijn Service Desk en Service Level Manager. In beide modules zit onder meer een voorgeprogrammeerde rapportagetool, een verbeterde algemene database voor het beheer van configuraties en een webgebaseerde grafische gebruikersinterface. Met de verbeterde rapportagetool wordt een zwakke plek van Openview aangepakt. De nieuwe Service Level Manager maakt het ook makkelijker om sla’s (service level agreements) te maken met behulp van een grafisch ontwerphulpmiddel.