Siebel Systems kondigt een nieuwe strategie aan die erop gericht is ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf (mkb) in staat te stellen tot succesvol opereren op het gebied van verkoop, marketing en dienstverlening.
De strategie bestaat uit een combinatie van drie speerpunten, te weten een klantgericht go-to-market model, geselecteerde partners en een in de praktijk bewezen crm-aanbod.
“Wij zien goede mogelijkheden om onze expertise als leverancier van front-office systemen nu ook beschikbaar te stellen aan kleine en middelgrote ondernemingen”, aldus Mike Lawrie, ceo van Siebel Systems. “Deze organisaties bieden wij ondersteuning bij het verwezenlijken van succes op het gebied van verkoop, marketing en dienstverlening. Marktpenetratie in het mkb is een belangrijk component voor de nieuwe groeifase voor Siebel Systems. De strategie die wij hiervoor hebben ontwikkeld, is gebaseerd op meer dan tien jaar ervaring en marktleiderschap. Het is een complete benadering waarmee wij organisaties van elke omvang in staat stellen met grotere effectiviteit te opereren op het terrein van verkoop en services, het onderhouden van klantrelaties en het genereren van extra inkomsten.’
Volgens schattingen van analisten zijn er wereldwijd meer dan vijftien miljoen kleine en middelgrote ondernemingen, waarvan in Nederland slechts 16,6 procent een crm-oplossing heeft geïmplementeerd (standaard software en maatwerk opgeteld, op basis van onderzoeksresultaten Heliview, 2004). De mkb-markt, volgens de door Siebel Systems gehanteerde definitie bestaande uit bedrijven met een jaaromzet van minder dan vijfhonderd miljoen dollar, wordt al sinds jaren onvoldoende bediend en is vrijwel geheel afhankelijk van een klein aantal gespecialiseerde leveranciers zoals Onyx, Pivotal, Salesforce.com en Sales Logix.
Meer informatie over het Siebel mkp-programma is te vinden op de site van ons zusterblad CRN.