Het Duitse Software AG gaat diensten aanbieden op het gebied van selfservice en narrowcasting. Bij selfservice zal het bedrijf zich voornamelijk op de overheid richten en bij narrowcasting op de detailhandel.
De selfservice moet tot een betere bereikbaarheid van de overheid leiden. Burgers zouden 24 uur per dag, zeven dagen per week bij de overheid terecht moeten kunnen, vindt Software AG. “Alle service gerelateerde processen voor burgers, bedrijfsleven, management en interne gebruikers worden ondersteund. Integrated Service Framework (ISF) stelt overheidsinstanties in staat continu bereikbaar te zijn, elektronische transacties te doen met minder handmatige interventies en burgers en bedrijfsleven transparante informatie te leveren”, zo stelt het bedrijf.
ISF is volgen het Duitse bedrijf een basisvoorziening voor elektronische dienstverlening die snel te implementeren is. Door de inzet van het ISF framework moetenorganisaties in staat zijn om efficiënter (kostenbesparing), effectiever (bereik doelgroep) en klantgerichter (service, klanttevredenheid) te functioneren.
Behalve dat Software AG gaat inzetten op selfservice gelooft het in de retail ook in toenmende mate in vormen van narrowcasting. “Met name in het retailsegment zien we de aandacht groeien voor het inzetten van nieuwe
technologie ter verbetering van instore communicatie”, aldus Huub Janse, managing director bij Software AG Nederland BV.
“Omdat we gebruik maken van open standaarden en gangbare technologie voor displays en netwerken zijn we in staat de kostprijs voor de invoering van dergelijke systemen laag te houden. Tezamen met de prijsdaling van kwalitatieve schermtechnologie verwachten we daarom een doorbraak op dit gebied in de komende jaren. Het gaat hierbij dan vooral om het benutten van dit nieuwe medium om consumenten meer gericht te kunnen beïnvloeden op de plaats waar zij hun aankoopbeslissingen maken; in de winkel dus. Men streeft naar een verlenging van het winkelbezoek, en uiteindelijk naar een grotere besteding van de consument.”