Konica Minolta Printing Solutions Europe heeft Frank Akihary benoemd tot Directeur Marketing EMEA.
Akihary vervult deze functie naast de functie die hij reeds bij Konica Minolta bekleedt als Area Manager Benelux en Nordic. In zijn nieuwe functie zal Akihary verantwoordelijk zijn voor het vormgeven van het strategisch marketingbeleid voor Europa, het Midden-Oosten alsmede de sterk opkomende markten zoals Oost-Europa en Rusland.
Akihary: ‘Meer nog dan voorheen zal samenwerking met andere productdivisies zoals de camera-divisie essentieel zijn om door toenemende convergentie van technologieën, producten naar de markt te kunnen brengen. Dit moet voor Konica Minolta binnen twee jaar leiden tot een dominante positie in de top drie van printerleveranciers in de landen waar Konica Minolta opereert.’
Frank Akihary studeerde bedrijfseconomie en begon na zijn studie bij Digital, waar hij de basis legde voor een succesvolle carrière in de ICT-branche. Hij heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring in de ICT en was in diverse marketing- en salesfuncties onder meer werkzaam voor Apple, Toshiba en UUNet (later MCI Worldcom).
Per afgelopen maandag staat Frank Akihary op non-actief bij Konica Minolta.
Tevens heeft Frank Akihary zelf de beslissing genomen om per dierect ontslag te nemen.