Atos Origin, internationale IT-dienstverlener, en Avaya, leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, breiden hun samenwerking uit met een nieuwe overeenkomst op het gebied van IP-telefonie (IPT).
Atos Origin gaat volgens deze samenwerking de IPT-oplossing van Avaya als managed service aan haar klanten aanbieden. Klanten van Atos Origin profiteren hiermee van de voordelen van IPT zonder zelf te investeren in het onderhoud en beheer van de infrastructuur.
Avaya en Atos Origin werken sinds 2001 samen op het gebied van netwerkinfrastructuren. De nieuwe overeenkomst is een logische uitbreiding van deze bestaande samenwerking. Atos Origin kan haar klanten nu een schaalbare IPT-oplossing bieden, waarmee zij gebruik kunnen maken van een breed scala van op IPT gebaseerde spraak- en messaging-diensten en -applicaties tegen geringe investeringen.
Tonko Wedda, channel director bij Avaya: ‘Het toevoegen van IPT aan het dienstenportfolio van Atos Origin is een vanzelfsprekende stap. Steeds meer bedrijven zijn overtuigd van de voordelen van IPT in combinatie met geïntegreerd beheer. Zij zien de system integrator hierbij als de meest voor de hand liggende partij om deze nieuwe vorm van dienstverlening aan te bieden. Atos Origin is de grootste partij in de Nederlandse markt op het gebied van managed services. Wij hebben Atos Origin leren kennen als een loyale en betrouwbare partner die kwaliteit levert, en we kijken dan ook vol vertrouwen naar deze nieuwe samenwerking uit.’
Roel Holtland, manager business communications services bij Atos Origin: ‘Avaya biedt een naadloos migratiepad van traditionele spraaknetwerken naar IP-telefonie. Hierdoor kan Atos Origin haar klanten de zakelijke en technische voordelen van het gebruik van IPT-diensten bieden. Dat de klanten hierbij hun investeringen kunnen behouden, wordt gezien als een groot voordeel.’
IP-telefonie is een op software gebaseerde technologie die het Voice over Internet Protocol (VoIP) gebruikt om spraak als data te versturen via een computernetwerk. Steeds meer bedrijven nemen deze nieuwe technologie – die voorziet in mogelijkheden als doorschakelen, teleconferenties en spraakberichtenverkeer – in gebruik om zo de mogelijkheden van hun communicatienetwerk uit te breiden en de kosten te reduceren.