De gemeente Rotterdam gaat gebruikmaken van een Integraal Document Management Systeem (Idms). Hiertoe is een overeenkomst gesloten met Logica CMG.
Het systeem biedt zes- tot achtduizend kantoormedewerkers van de gemeente Rotterdam de mogelijkheid papieren en digitale documenten elektronisch te archiveren en beheren. Met het systeem wordt het mogelijk de doorlooptijd van verschillende werkprocessen te verkorten, doordat iedere medewerker documenten kan archiveren en dit niet is voorbehouden aan archiefmedewerkers. Verder biedt het centraal en digitaal opslaan van documenten het voordeel dat burgers sneller informatie kunnen krijgen over de status en voortgang van (aan)vragen en klachten.
Logica CMG verzorgt de levering, de implementatie en het beheer van het Idms. Het te implementeren systeem is gebaseerd op de Document- en Records Management software van Hummingbird. Hummingbird levert de technische expertise van de te implementeren software. Logica CMG levert expertise op het gebied van projectmanagement, organisatiekunde en systeemintegratie. Met de overeenkomst is een bedrag van 5,2 miljoen euro gemoeid.