Tieto Enator, gespecialiseerd in ondersteuning van klant-contacten in contactcenters, is door SNS Bank gekozen als partner voor het beheer van haar contactcenter-applicaties. Het gaat hierbij om twee technische omgevingen voor inbound (binnenkomend) klantcontact en een omgeving voor outbound (uitgaand) klantcontact bij de SNS locaties in Utrecht en Den Bosch.
Doelstelling van de overeenkomst, die minimaal loopt tot eind 2005, is om de beschikbaarheid en flexibiliteit van de technische contactcenter-omgevingen van SNS Bank te verbeteren. Tot nu toe werd het beheer van de applicaties die de contactcenter-medewerkers gebruiken door SNS Bank zelf gedaan.
Het contract tussen SNS Bank en Tieto Enator is opgebouwd uit twee delen. Het eerste deel van het contract betreft het continue applicatiebeheer. Hiervoor is binnen Tieto Enator een vast team van medewerkers verantwoordelijk.
Het tweede onderdeel heeft een projectmatige opzet; functionele wijzigingen worden gebundeld en uitgebracht in nieuwe releases. Voor deze projecten worden wisselende projectteams samengesteld met medewerkers van SNS Bank en Tieto Enator, afhankelijk van de omvang van het project.
Het partnership tussen SNS Bank en TietoEnator bestaat al meer dan tien jaar. Tieto Enator heeft zowel de inbound- als de outbound contactcenter-omgeving voor SNS Bank ontwikkeld en gerealiseerd. Vorig jaar nog heeft het de outbound contactcenter-omgeving aangepast aan de nieuwe business-wensen en geïntegreerd in de andere systemen van SNS Direct.