De eerste zes maanden van 2004 sluit Capgemini af met een nagenoeg gelijkblijvende omzet en een forse groei van het verlies. Het management ziet echter geen donker wolken, want de orderportefeuille is goed gevuld.
Op het eerste gezicht pakt Capgemini uit met weinig fraaie cijfers. De omzet daalde van 3 miljard euro in de eerste helft van 2003 naar 2,97 miljard dit jaar. De ebitda-winst van 81 miljoen euro in de eerste helft van vorig jaar is nu een verlies van 20 miljoen. Na belastingen, afschrijvingen enzovoort is het verlies van 90 miljoen euro naar 135 miljoen euro opgelopen.
Toch is Capgemini niet al te zeer verontrust. Ten eerste is de omzet al gestegen in vergelijking met de tweede helft van 2003. Ten tweede heeft het bedrijf een behoorlijke dosis projecten in de bestelfase (in totaal voor 12,6 miljard euro, meer dan het dubbele van vorig jaar), wat hen doet hopen dat de stijgende omzetlijn aanhoudt. Bovendien is een groot deel van de stijging in het netto verlies toe te schrijven aan de kosten die gepaard gingen met de naamsverandering van de onderneming.