Oracle heeft Dick Lans aangesteld als senior marketing director Benelux. In zijn nieuwe functie wordt Lans verantwoordelijk voor het volledige marketing- en communicatiebeleid van Oracle in de Benelux.
Dick Lans is afkomstig van Fujitsu Siemens Computers waar hij de functie van marketing directeur bekleedde voor de regio’s Benelux, Cyprus, Griekenland en Israël. Voor hij bij Fujitsu Siemens Computers in dienst trad was hij actief in verschillende sales- en marketingfuncties bij organisaties als LorjéComputers en Rank Xerox.
Dick Lans: ‘Na bijna zeven jaar diverse sales- en marketing-functies bij Fujitsu Siemens Computers te hebben gehad, kijk ik bijzonder uit naar deze nieuwe uitdaging. Met name de brede scope en innovaties van het Oracle-productaanbod, bieden vanuit marketing oogpunt vele kansen en uitdagingen. Daarnaast is het voor een “marketeer” per definitie een voorrecht om voor een hoogwaardig merk als Oracle te mogen werken.’
‘Vanwege zijn uitgebreide ervaring in sales, marketing en communicatie, die hij bovendien heeft opgedaan binnen verschillende internationale ICT- marktomgevingen en met diverse partnernetwerken, is Dick Lans voor de Benelux-marketingorganisatie een bijzonder waardevolle aanwinst,’ aldus Johan Doruiter, managing director Oracle Nederland. ‘Ik kijk ernaar uit om samen met hem en ons marketingteam de positionering van Oracle in de Benelux verder te versterken.’