Met ingang van 1 september 2004 is Theo Rinsema binnen Microsoft Nederland als business marketing organization director verantwoordelijk voor het vaststellen en uitvoeren van de marketingstrategie.
Rinsema is de opvolger van Erwin Visser die – na 12 jaar te hebben gewerkt bij Microsoft Nederland – overstapt naar Microsoft Corporation. Rinsema maakt deel uit van het management team en geeft leiding aan vijf businessgroepen binnen Microsoft Nederland. Hij heeft tot taak om de Business Marketing Organization verder te ontwikkelen en om samen met alle betrokkenen bij Microsoft Nederland en Microsoft EMEA de toekomstige groei zeker te stellen. ’Microsoft heeft een productenportfolio dat strekt van consument tot aan bedrijfsleven en overheid, en verbindt daardoor meerdere werelden,’ aldus Rinsema. ‘Het lijkt mij fantastisch om een bijdrage te leveren aan de nieuwe mogelijkheden die dit biedt voor organisaties en individuen.’
Rinsema heeft twintig jaar ervaring in de softwarebranche en heeft diverse managementfuncties op sales-en marketing gebied bekleed, waarvan de laatste 8 jaar bij Oracle. In zijn laatste functie werkte hij voor Oracle als senior director marketing & business development in de Benelux.