Plantronics, leverancier van communicatieheadsets, heeft Peter Wuyts benoemd tot regional general manager Benelux.
Peter Wuyts is 36 jaar, heeft een graad in wiskunde en engineering en brengt een schat aan ervaring met zich mee uit diverse marketing- en salesfuncties bij ICT- en telecombedrijven als ilion en 3Com. In zijn functie als country manager België en Luxemburg bij 3Com ontwikkelde en implementeerde hij verkoopstrategieën en was hij verantwoordelijk voor het distributiekanaal in de Benelux.
De benoeming van Peter Wuyts komt in een belangrijke periode voor Plantronics, dat zich van oudsher op de callcentermarkt richtte. Eerder dit jaar ging de onderneming al een samenwerkingsverband aan met Skype peer-to-peer internettelefonie. Plantronics richt zich hiermee met name op de consument. Wuyts zal zich vooral gaan richten op het verder ontwikkelen en uitbouwen van de consumentenmarkt.
‘VOIP is een sterk groeiende markt,’ zegt Wuyts. ‘Sinds kort kan de consument die beschikt over een breedbandverbinding, gratis bellen over het internet, op voorwaarde dat hij een kwalitatief hoogstaande headset gebruikt.’ Maar Plantronics wil niet alleen op de consument mikken; onlangs heeft de onderneming ook stappen in het businesssegment gezet,’ aldus Wuyts. ‘Meer en meer mensen zien het comfort van bellen met een headset. Op dit moment zien we een sterk groeiend gebruik in grote en middelgrote bedrijven. Hiervoor is het absoluut noodzakelijk om ons partnerkanaal uit te breiden om zodoende alle gebruikers te kunnen bedienen.’