Rackserver, leverancier van hardwaresystemen voor serverparken en datacenters, brengt de on-site service en support voor haar hardwaresystemen onder bij technische serviceorganisatie Multi Micro Service Organisatie B.V. (M.S.O.).
M.S.O. biedt een landelijke dekking, waardoor klanten van Rackserver profiteren van een snellere on-site vervangings- en reparatieservice voor defecte producten. Rackserver levert onder andere servers, KVM- en netwerk-switches, server-managementcards en storage-oplossingen met een uiterst competitieve prijs/prestatieverhouding. De keuze voor de uitbesteding van de serviceactiviteiten is ingegeven door de sterke groei van de organisatie en de uitdrukkelijke wens het hoge serviceniveau aan klanten te waarborgen.
‘Momenteel behoort Rackserver met een afzet van 1.000 tot 1.250 systemen dit jaar al tot de top-10 leveranciers van op Intel gebaseerde, op maat gemaakte servers,’ aldus Halvard Woei a Sioe, directeur van Rackserver. ‘We verwachten dat dit aantal minimaal zal verdubbelen in 2005. Om onze klanten de meest optimale service te kunnen blijven bieden, hebben we besloten bepaalde ondersteuningsactiviteiten uit te besteden aan de professionals van M.S.O. We hebben hun medewerkers uitgebreid getraind, zodat ze precies weten hoe onze producten te installeren en te repareren.’
Klanten van Rackserver kunnen kiezen uit drie verschillende servicecontracten: Zilver, Goud en Diamant. Voor Zilver geldt dat een technicus binnen twee werkdagen na een storingsmelding op de afdeling serviceafhandeling bij de klant is. Bij Goud is dit binnen één werkdag. Diamant-ondersteuning houdt in dat 24 uur per dag, zeven dagen per week melding kan worden gemaakt van een storing, waarna binnen vier uur een technicus aanwezig is. Rackserver blijft zelf de telefonische meldingen op basis van Zilver- en Goud-overeenkomsten aannemen en doorspelen aan M.S.O. De serviceorganisatie neemt echter de activiteiten van de afdeling Serviceafhandeling voor de Diamant-ondersteuning ook over van Rackserver.
‘Het feit dat een groeiende organisatie met een groot marktpotentieel als Rackserver vertrouwt op onze ondersteuning, geeft aan dat we diensten met een concrete toegevoegde waarde leveren,’ zegt Joris Lampe, sales manager M.S.O. ‘Door de on-site service aan ons te outsourcen, kan Rackserver zich richten op zijn kernactiviteiten: het samenstellen en snel leveren van kwalitatief hoogwaardige hardwareoplossingen.’