Siebel Systems heeft het Global Business Process Outsourcing (BPO) Alliance-programma gelanceerd. Dit nieuwe programma is bedoeld als uitbreiding op Siebel's Global Strategic Alliance Program.
Het nieuwe programma is gericht op het aanbieden van product-, onderhouds- en supportinformatie die inspeelt op de behoeften van de alliantiepartners die actief zijn in de BPO-markt. Het toevoegen van het Global Business Process Outsourcing Alliance-programma betekent dat het bestaande Alliance-programma van Siebel Systems is uitgebreid en optimaal inspeelt op de eisen en wensen van alle technologiepartners van Siebel Systems. Het Alliance-programma telt ruim 750 partners die beschikken over expertise op het gebied van consultancy, software, hardwareplatforms en diensten.
‘Klanten realiseren bij gebruik van Siebel-technologie de grootste return on investment wanneer zij zich nadrukkelijk richten op de zakelijke doelstellingen en het opnieuw vormgeven van kernprocessen waarmee zij deze doelen willen bereiken,’ zegt Marty Sunde, vice president en general manager voor allianties van Siebel Systems. ‘Doordat zij bereid zijn hun marges optimaal af te stemmen op de zakelijke waarde die klanten aan hun producten en diensten ontlenen, maken bedrijven die zich richten op business process outsourcing momenteel een periode van ongekende groei mee. Siebel Systems ondersteunt deze aanpak met de nieuwe BPO-oplossingen maximaal.’
Siebel’s Global Business Process Outsourcing Alliance-programma biedt deelnemers flexibiliteit in prijsstelling, voorraadbeheer en supportmodellen waardoor zij optimaal kunnen inspelen op de behoeften van hun klanten. Het programma vereist een separaat autorisatieproces en is toegankelijk voor Siebel-partners die marktleider zijn bij het aanbieden van outsourcing-diensten aan hun klanten. Belangrijke elementen van het programma zijn:
* BPO-specifieke prijsstelling: Siebel Systems heeft een speciale prijsstructuur ontwikkeld die het partners mogelijk maakt om kosten en waarden bij een reeks van klantmodellen optimaal op elkaar af te stemmen. Bovendien biedt Siebel Systems nu diverse abonnementssystemen met flexibele voorwaarden die partners helpen om hun omzetdoelstellingen te halen.
* Flexibel voorraadbeheer: partners kunnen de BPO-prijsstructuur toepassen op alle productconfiguraties om daarmee een zo groot mogelijke groep van klanten te bereiken. Dit kan variëren van call center-personeel tot business analisten die toegang behoeven tot geavanceerde analytische toepassingen.
* Extra support voor partners: Siebel Systems biedt partners
die zogeheten ’go to market’-plannen in specifieke markten hebben ontwikkeld extra ondersteuning op het gebied van marketing en technologie. Partners kunnen hierdoor gebruik maken van op maat ontwikkelde marketingvoorzieningen, ondersteuning bij verkoop en consultancy en een prijsstelling voor ondersteuning die de return on investment van partners beschermt.
‘De belangrijkste partners van Siebel Systems in de BPO-markt ontwikkelen gestandaardiseerde producten en diensten die centraal beheerd kunnen worden, zodat de kosten worden verlaagd, het dubbel voorkomen van processen wordt voorkomen en het operationeel beheer wordt verbeterd,’ zegt W.R. Winters, vice president alliances van Siebel Systems. ‘Siebel Systems heeft het Global Business Process Outsourcing Alliance-programma ontwikkeld met als doel deze inspanningen te ondersteunen. Het uiteindelijke doel is uiteraard het verder vergroten van de tevredenheid van klanten doordat zij gebruik kunnen maken van robuuste oplossingen, met een snellere ’time to market’ te maken hebben en lagere kosten kennen.’
‘De markt voor business process outsourcing kan alleen blijven groeien als aanbieders doorgaan met het optimaal afstemmen van de manier waarop klanten van BPO-diensten gebruik kunnen maken en potentiële klanten steeds beter begrijpen hoe business process outsourcing optimaal kan worden toegepast,’ zegt Michael Doane, senior vice president van adviesbureau Meta Group. ‘De pro-actieve benadering van Siebel Systems zou wel eens tot grotere inspanningen in de BPO-markt kunnen leiden van de belangrijke aanbieders van enterprise software.’
Als onderdeel van het programma zal Siebel Systems samen met partners relaties, voorzieningen en processen definiëren om te komen tot een gezamenlijke aanwezigheid in de BPO-markt. Gezamenlijk zullen Siebel Systems en de Global BPO Alliance-partners branchespecifieke producten en diensten ontwikkelen. Gezamenlijke klanten krijgen hierdoor toegang tot weldoordachte oplossingen om hun organisatie nog beter te laten functioneren, de kosten verder te verlagen en toegang te verkrijgen tot CRM-functionaliteit op basis van behoefte.
EDS is een van de partners van Siebel Systems die is toegetreden tot het Global Business Process Outsourcing Alliance-programma. EDS wordt door onderzoeksbureau IDC genoemd als wereldwijd marktleider bij het aanbieden van Customer Care BPO en CRM Consulting and Contact Center Outsourcing. Het bedrijf beheert wereldwijd 350 miljoen eindgebruikers en verzorgt jaarlijks namens klanten 2,4 miljard interacties. Gezamenlijk ontwikkelen EDS en Siebel Systems branchespecifieke oplossingen die door EDS als standaard producten en diensten aan klanten worden aangeboden. ‘EDS en Siebel Systems maken optimaal gebruik van de diepe kennis die beide ondernemingen hebben van specifieke branches en marktsegmenten’, zegt Sally Herbert, vice president van EDS. ‘De gezamenlijke oplossingen maken optimaal gebruik van het platform dat EDS heeft ontwikkeld, onze wereldwijde aanwezigheid en de ervaring die wij hebben met het aanbieden van technologiediensten. Samen hebben we modellen ontwikkeld die het mogelijk maken om ook op de lange termijn BPO-diensten op een voor alle partijen profijtelijke manier te kunnen aanbieden.’