Smead Manufacturing, in de Verenigde Staten een vooraanstaande leverancier van kantoorartikelen en archiefbeheersystemen, heeft de helpdesk en it-service managementoplossing Assyst van Axios aangeschaft via een overeenkomst met Netsource America Inc.
Assyst, door Axios ontwikkeld als Itil-softwareoplossing (IT Infrastructure Library), is geïnstalleerd op de IS Service Desk van Smead in Hastings (Minneapolis) en draagt zorg voor Incident, Problem, Change, Asset en Configuration Management. Smead bestaat bijna 100 jaar, heeft 5000 producten in het assortiment en 3400 werknemers in vijftien productiefabrieken gevestigd in Noord-Amerika, Nederland, Mexico, Estland, Finland, Frankrijk en de UK.
“Ons belangrijkste vereiste voor een oplossing was dat het de volledige geïntegreerde Itil-processen zou ondersteunen,” zegt Todd R. Schroeder, Manager Interface Systems en IS Service Desk van Smead. “We waren onder de indruk van de onderzoeken van industrieanalist Gartner, dat Axios hoog rankt.”
“Dit is een zeer zware en uitvoerige implementatie, waarbij een groot aantal capaciteiten van Assyst worden gebruikt,” zegt Gregg H. Rudolph, Voorzitter en ceo van Netsource Amerika, de Noord-Amerikaanse dealer van Axios, die het ook bij Smead implementeert. “Wij hopen dat het de eerste is van velen in het Midden-Westen van Amerika.”