Axios Systems' Assyst is door BT Syntegra geselecteerd als helpdesk en it-service management systeem voor het nieuwe National Health Service (NHS) patiëntengegevensbestand.
Assyst wordt geïnstalleerd als ’voorkeursoplossingl’ voor het beheer van de centrale gegevens ’ruggengraat’ en ook gebruikt BT Syntegras rol als Lokaal Service Provider (LSP) voor Londen. Een van de vijf LSP’s wordt geïnstalleerd als onderdeel van het nationale programma voor it van NHS. De servicedesks zullen worden opgezet en beheerd door BT Syntegra’s UK Service Center, dat is gevestigd in Leeds.
BT Syntegra heeft vorig jaar december de opdracht toegewezen gekregen om een nationaal patiënten-gegevensbestand te ontwerpen, te leveren en te beheren. Evenals het opzetten een transactie berichtenservice voor het ‘Department of Health’ in Engeland. De nieuwe dienst maakt de elektronische overdracht van recepten en de introductie van geautomatiseerde afsprakenboeking mogelijk.
Tegelijkertijd met de verkrijging van deze opdracht (£620 miljoen), kondigde BT aan dat zij het contract (£996 miljoen)als provider voor de ‘Local Service of London’ had gewonnen.
Beide projecten maken deel uit van het NHS Nationale Programma voor Informatietechnologie en omvatten de verwezenlijking van een elektronisch overzicht van alle NHS-patiënten in Engeland. Deze gevoelige informatie zal worden gedeeld met diverse organisaties uit de gezondheidszorg en artsen afhankelijk van hun autorisatie.