Telindus Group, de Belgische moedermaatschappij van Telindus Nederland, heeft in de eerste helft van 2004 een omzet gerealiseerd van 260 miljoen euro. De winst exclusief herstructureringskosten bedraagt 0,1 miljoen euro.
In de thuismarkt van Telindus, de Benelux, nam de omzet sterk toe. De omzet uit diensten groeide van 46,6 naar 55,6 miljoen euro, een toename van 19,3 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2003. De verkoop van producten steeg met 11,7 procent van 65,7 in het eerste halfjaar van 2003 naar 73,4 miljoen euro in de afgelopen 6 maanden.
De omzet uit dienstverlening van Telindus Group als geheel groeide van 87,9 miljoen euro in de eerste helft van 2003 naar 96,4 miljoen euro in de eerste helft van 2004, een toename van 9,7 procent. De verkoop van producten daalde in diezelfde periode echter van 186,5 naar 163,8 miljoen euro. Telindus wijt deze daling van 19 miljoen euro aan ‘de negatieve ontwikkeling van de dollarwisselkoers’.
De herstructureringskosten van 6,1 miljoen euro in het eerste halfjaar hebben betrekking op een reorganisatie van enkele verliesgevende filialen in het buitenland en de corporate reorganisatie in het kader van de in maart voorgestelde Flagship 2006-strategie. Het plan voor deze strategie ligt op schema.