Watermark Nederland, leverancier en implementatiepartner van Microsoft Business Solutions, is door Microsoft benoemd tot Gold Certified Partner en uitgeroepen tot EMEA Partner of the Year.
Watermarks werd door Microsoft beloond voor haar expertise in Microsoft Business Solutions en de combinatie met eigen add-ons voor verticale markten. Microsoft is op 1 juli 2004 gestart met de introductie van zijn vernieuwde partnerprogramma voor Microsoft Business Solutions (MBS). Ernst Jilderda, algemeen directeur van Watermark Nederland, ziet in de benoeming ‘een teken van waardering voor de inspanningen en prestaties’. ‘Daarnaast levert deze partnerstatus ons de nodige voordelen op, zoals extra technische ondersteuning en de mogelijkheid deel te nemen aan verschillende marketingacties van Microsoft,’ aldus de directeur. Tijdens het internationale, door vijfduizend Micosoft-partners bijgewoonde evenement ‘Velocity’ in Toronto is Watermark tevens uitgeroepen tot EMEA Partner of the Year. Watermark-CEO Heijting werd tijdens het partnerevenement ook door Microsoft-CEO Steve Ballmer uitgenodigd op het podium om deel te nemen aan een discussie over de toekomst van Microsoft Business Solutions (MBS). Focus lag daarbij ook op de beste manier om Axapta- en Navision-software te combineren met Microsofts klassieke productaanbod.
In zijn keynote-sessie had Ballmer al aangekondigd dat Microsoft grote plannen heeft met MBS. De softwareleverancier verhoogt zijn investeringen in het partnerkanaal dit jaar van 1,5 naar 1,7 miljard dollar per jaar. Dat resulteert in meer partner- en productondersteuning en een scherpere focus op gezamenlijke marketingactiviteiten. Microsoft-woordvoerders verklaarden tijdens het partnerevenement al dat de investeringen in MBS oplopen tot 850 miljoen dollar zijn fiscale jaar 2005, dat op 1 juli begon.