HP heeft tijdens routinetests van notebook PC's een ontwerpfout ontdekt in bepaalde industriestandaard geheugenmodules voor notebooks. Door de ontwerpfout kunnen gebruikers problemen ondervinden met hun notebooks.
HP is het eerste it-bedrijf dat deze ontwerpfout in geheugenmodules heeft ontdekt. De modules in kwestie zijn niet door HP geproduceerd, maar zijn geleverd door derden en worden door diverse fabrikanten van notebooks toegepast.
De ontwerpfout in de geheugenmodules kan resulteren in 'blauwe schermen', geregeld vastlopen van het notebook of geheugenfouten. Sommige van deze geheugenmodules zijn toegepast in bepaalde HP en Compaq notebookmodellen. Uitgebreide informatie over de desbetreffende modellen en geheugenmodules, alsmede software om deze op te sporen, is te vinden op: www.hp.com/support/memoryreplacement/
“HP is het eerste technologiebedrijf dat ruchtbaarheid geeft aan dit probleem, dat we hebben ontdekt tijdens de routinetests die we geregeld op onze notebookproducten uitvoeren”, zegt Jean-Jacques Ozil, director Total Customer Experience, Personal Systems Group van HP Emea. “We hebben direct stappen genomen om onze klanten, partners en werknemers in te lichten en om de situatie zo snel mogelijk recht te zetten. De kans dat deze kwestie met de geheugenmodules tot problemen leidt is klein. Echter, we vinden het belangrijk om onze klanten ervan op de hoogte te stellen.”
“Wanneer een dergelijk probleem zich voordoet, denken de meeste gebruikers dat het een virus is, of een algemeen 'softwareprobleem' zoals die kunnen voorkomen”, zegt Rob Enderle, analist van The Enderle Group. “HP is een van de weinige bedrijven die inspeelt op eventuele problemen van de klant en ook over de middelen beschikt om tijdig de problemen op te sporen en te verhelpen. Het heeft direct een vervangingsprogramma opgezet om het probleem te verhelpen.”