Hewlett-Packard wil met zijn nieuwe softwaremodule Openview Business Process Insight klanten de mogelijkheid geven om hun it-infrastructuur aan te passen aan de doelstellingen en de strategie van de onderneming.
Willem Heijma, consultant HP Software: “Bedrijven kunnen met de software hun processen optimaliseren. Daarnaast worden de bedrijfsbehoefte en de ict-activiteiten gesynchroniseerd en tot slot kunnen de it-prestaties gerapporteerd worden.” De zakelijke processen dienen in deze aanpak als de locomotief. De it-activiteiten zijn de karretjes. Business Process Insight kan bijvoorbeeld uitrekenen wat een netwerkfout of een langzame responstijd het bedrijf feitelijk kost.
Poll-loos
Daarnaast presenteerde HP deze week op zijn Software Forum in Geneve het Openview Route Analytics Management Systeem. Een combinatie van hardware en software dat in een netwerk wordt gehangen. Het netwerkgedrag wordt realtime weergegeven door het systeem, zonder dat het hoeft te ‘pollen’. Hierdoor kunnen fouten tot 80 procent sneller opgespoord en hersteld worden, claimt HP. “Het Route Analytics Management Systeem beheert het netwerk als een dienst, niet als een it-infrastructuur, waardoor het systeem het netwerkprotocol beter kan bijhouden en inzicht kan geven in de algehele gezondheid van het netwerk”, legt market development manager software, Geertien Stuit, uit.< BR>