Comsys maakt bekend dat SpeechFrame, het interactive voice response (IVR) en telefonieplatform voor het geautomatiseerd afhandelen van telefoongesprekken, nu ook geschikt is voor Voice over IP (VoIP). VoIP is een van de meest belovende en ook kosteneffectieve manieren om telecomtoepassingen in de toekomst efficiënt in te zetten.
Bij VoIP loopt het telefoon- en faxverkeer niet over een traditioneel telecommunicatienetwerk, maar over een datanetwerk. Dit resulteert onder andere in grote kostenbesparingen en meer efficiency. SpeechFrame combineert een telefonie- en VoIP-omgeving in één systeem. Dat maakt het tot een krachtige hybride oplossing, waarmee bedrijven ook klaar zijn voor toekomstige ontwikkelingen op telefoniegebied.
Met SpeechFrame kunnen bedrijven eenvoudig hun bestaande website interactief maken en hun telefoonverkeer stroomlijnen. Diensten die op internet worden ingezet om met klanten te communiceren kunnen ook direct worden gebruikt op het voice response systeem. SpeechFrame is gebaseerd op open standaarden (JAVA) en is volledig web-based. Vanwege die open standaarden is de uitbreiding met VoIP de volgende logische stap binnen de ontwikkeling van dit platform.
‘Bedrijven worden in toenemende mate web-georiënteerd, waardoor ook een steeds groter gedeelte van de communicatie via het internet verloopt. Met SpeechFrame bieden wij daarvoor het juiste gereedschap. En dankzij deze innovatieve VoIP-functionaliteit worden de communicatiemogelijkheden van het web nu nog beter benut’, aldus Hans Stapel, manager marketing en sales bij Comsys.