Gericht op leveren van geïntegreerde bedrijfssoftware die voorziet in specifieke behoeften van kleine ondernemingen in Europa.
Veel kleinere ondernemingen staan voor de uitdaging om meer te doen in minder tijd en met minder middelen. Vanuit deze trend groeit de behoefte aan ‘alles-in-een’-softwareoplossingen die CRM, verkoop, financiële administratie en e-commerce integreren. Mamut ASA, Europees leverancier van geïntegreerde softwareoplossingen voor kleine ondernemingen, kondigt daarom het Small Business Concierge-initiatief aan. Dit initiatief behelst complete, gebruikersvriendelijke en kosteneffectieve bedrijfssoftware dat specifiek is gericht op kleinere ondernemingen (tot 50 medewerkers) in Europa. Small Business Concierge is een gezamenlijk initiatief van Mamut en Microsoft. De software zal later dit jaar op de markt komen.
Small Business Concierge vormt een aanvulling op het aanbod van Microsoft Business Solutions en combineert Microsoft Office 2003 met Mamut Business Software, inclusief CRM, verkoop, logistiek, financiële administratie en e-commerce. De oplossing omvat tevens op kleine ondernemingen toegespitste customer care-software.
Mamut en Microsoft werken al tien jaar succesvol samen. De ondernemingen hebben nu een intentieverklaring getekend om de bestaande samenwerking uit te breiden en om nu gezamenlijk contacten te leggen met value-added resellers voor de levering van Small Business Concierge. De oplossing zal in eerste instantie, in samenwerking met deze lokale technologiepartners, beschikbaar komen in het Verenigd Koninkrijk en Nederland. In een later stadium zal het initiatief worden uitgebreid naar andere Europese landen. Microsoft en Mamut zullen daarbij tevens samenwerken op het gebied van marketing en verkoop.