Coca-Cola Nederland is in zee gegaan met Traffic4u voor advies op het gebied van zoekmachinemarketing. Het Groningse bureau gaat Coca-Cola Enterprises actief promoten in zoekmachines.
Traffic4u gaat de zoekmachinemarketing voor Coca-Cola Nederland niet alleen doen. Dat doet het in samenwerking met Mindbus. Dat is een adviesbureau van Coca-Cola. Mindbus verzorgt onder meer de searchengine ranking voor een van de Coca-Cola sites.
Volgens Sander Prinsen, marketing manager van Traffic4u gaat het om een overeenkomst voor onbepaalde tijd met de frisdranken-gigant. “Dat Coca-Cola voor ons heeft gekozen, komt omdat het een bureau wilde dat voor onafhankelijke zoekmachine-optimalisatie zou kunnen zorgen. Anders waren ze wel direct naar een partij als Overture of Google gegaan. Wat wij doen is Coca-Cola leren hoe ze zo hoog mogelijk in de zoekamachineresultaten kunnen eindigen.”
Traffic4u dat is gespecialiseerd in het goed positioneren van websites in zoekmachines, werkt ook voor klanten als ING, Mercedes-Benz, Hypotheker, D-Reizen en Philips.