Winkelsoftwarebedrijf Sycron in Amersfoort verplaatst per augustus de helpdesk naar België. Een tiental medewerkers is gevraagd mee te verhuizen.
Het besluit de helpdesk te verplaatsen naar het Belgische hoofdkantoor in Oostkamp, België is gistermiddag aan het personeel bekend gemaakt. De tien medewerkers van de afdeling mogen meeverhuizen. Willen ze dat niet, dan wordt een vertrekregeling getroffen. De onderhoudsactiviteiten van Sycron blijven in Amersfoort. Die diensten leveren werk aan nog eens tien medewerkers.
Sycron levert kassa- en backofficesystemen en onderhoudsdiensten aan winkelketens, waaronder Gamma en Blokker. Het moederbedrijf Realsoftware verkeerde begin dit jaar in financiële nood. In april nam een Amerikaanse financier, Gores, het bedrijf over. De centralisatie van de helpdeskactiviteiten is één van de maatregelen waarmee de investeerder het bedrijf er weer bovenop denkt te helpen.
Sycron Nederland, heeft zijn helpdesk behouden, alleen worden klanten die daar beroep op doen eerst doorgeschakeld naar Belgie waar de calls worden uitgesplitst en weer retour worden gedaan. Daarna worden ze weer naar Amersfoort verstuurd om zo sneller en beter te kunnen werken.
De mensen waren inderdaad gevraagd om mee te verhuizen naar Belgie. Maar de directie heeft besloten om dat in te trekken. De reden daarvoor is nog niet duidelijk. Wel wordt er gesneden in het personeel. Maar dat zal via een natuurlijk verloop gaan.