It-dienstenaanbieder Dimension Data is op zoek naar organisaties die willen deelnemen aan de zevende editie van het 'benchmarking report' voor callcenters.
De netwerkintegrator publiceert jaarlijks in samenwerking met Merchants Limited, een filiaal van de groep Dimension Data, een wereldwijde studie over callcenters. Deadline voor de inschrijvingen is 28 mei 2004. Alle deelnemers ontvangen in november een gratis kopie van de studie.
Voor de vorige editie van het marktonderzoek werden meer dan tweehonderd callcenters in negentien landen op de vijf continenten ondervraagd. Daarvan kwamen er 64 uit Europa. Uit de enquête bleek verrassend genoeg dat de servicekwaliteit van callcenters verslechterd is in vergelijking met de enquête die vier jaar geleden werd gevoerd.
Volgens Dimension Data is de vragenlijst dit jaar aangepast zodat het invullen sneller en eenvoudiger zal verlopen. Daarnaast komen nieuwe onderwerpen aan bod zoals de strategie achter de keuze voor een bepaalde locatie voor een callcenter en alternatieve communicatiemiddelen zoals sms'en. De gebruikelijke thema's blijven onder meer human resources, ondersteuning, technologie, trainingen en prestatievermogen.