De Nederlandse verkooptak van SAP wil overeenkomsten sluiten met wederverkopers van concurrenten. De nieuwe loot van de erp-leverancier heeft grootse plannen om zo de verkoop te stimuleren van het pakket SAP Business One.
De mkb-tak van SAP heeft in Nederland al overeenkomsten met zeventien wederverkopers. De onderneming streeft ernaar dat dit er uiteindelijk dertig worden. Met name in Noord-Nederland en in de randstad zoekt René Zwezerijn, sinds begin dit jaar de directeur van de nieuwe midden- en kleinbedrijf-poot van SAP, nog naar nieuwe contacten. “Ik heb wel al aardig wat afspraken staan met deze wederverkopers.”
Zwezerijn verwacht geen problemen met wederverkopers die tevens concurrerende pakketen aan de man proberen te brengen. “Natuurlijk hebben we respect voor die bestaande klanten. De wederverkopers willen contact met ons omdat we nieuwe klanten aanbrengen. Er zijn nou eenmaal bedrijven die een reden hebben om niet met bijvoorbeeld Exact te werken of die een breder pakket willen gebruiken.” Hij verwacht de meeste klanten te werven bij die midden- en kleinbedrijven die nu nog steeds werken met Microsofts MS-DOS.
Kijk voor een uitgebreid artikel in de Computable van 23 april 2004