Vandaag herlanceert VNU Business Publications het vakblad Emerce. Lezers kunnen kiezen voor een abonnement op de print-versie of de digitale versie die verspreid wordt via de Zinio-software.
De eerste vernieuwde Emerce verschijnt alleen digitaal en is kostenloos te downloaden. De digitale distributie wordt door Zinio Systems verzorgd, wereldwijd marktleider op het gebied van digitale tijdschriften. Voor de lezer heeft het digitale tijdschrift een aantal praktische extra mogelijkheden zoals het digitaal bewaren van nummers, de zoekfunctie en het maken van elektronische aantekeningen in artikelen. Op 20 april, bij de opening van de beurs The ICT & Networking Event in de RAI, zal de tweede editie van Emerce ook weer in print gepresenteerd worden.
Emerce biedt een platform via print, online en events voor business innovators, die zo met elkaar ervaringen kunnen uitwisselen. Sinds jaar en dag is het mogelijk de op Emerce-artikelen te reageren. Ook op artikelen uit de Zinio-editie kan gereageerd worden, zij het niet binnen Zinio zelf. Voor elk artikel is een aparte web-pagina aangemaakt met een korte omschrijving van het artikel. Op de artikel-pagina’s kunnen de lezers reacties insturen.
Emerce beweegt zich op het snijvlak tussen business, marketing en technologie en is bedoeld voor business innovators: ambitieuze managers of ondernemers die vernieuwingen in het bedrijfsleven najagen en technologie zien als een belangrijk instrument om hun businessdoelstellingen te bereiken. Het is een betaalde vaktitel en is alleen via een abonnement te verkrijgen. Een abonnee wordt de mogelijkheid geboden het magazine in print en/of digitaal te ontvangen. Meer informatie is te vinden ophttp://www.emerce.nl.