Tridion past haar distributiestrategie aan en biedt producten, diensten en oplossingen nu tevens aan via een selecte groep value added resellers.
Tridion verwacht voor het eind van dit jaar 50 procent van de omzet via haar VARs te genereren. Resellers hebben tegen een gereduceerd tarief toegang tot alle producten van Tridion, training, professionele service-ondersteuning, een partner-extranet en een Pan-Europees verkoopteam. ‘Wij kennen ons product door en door, maar het zijn de resellers die de complexiteit van de markt begrijpen,’ zegt Gilles Albaredes, Chief Operating Officer van Tridion. ‘Zij zijn in staat om Tridion te integreren in specifieke branche-oplossingen.’
Tridion levert document-, content-, en record managementsystemen. ‘Voorheen werd de aankoop van content managementoplossingen gedomineerd door de discussie over de mogelijkheden van de voorgestelde technologie,’ weet Albaredes. ‘Nu zijn kopers tevreden met het algemene functionaliteitniveau en willen ze weten wat de oplossing specifiek kan doen voor hún bedrijf. Vanuit het perspectief van de klant zijn partners vaak beter in staat antwoord te geven op deze vragen.’ In Nederland werkt Tridion binnen het nieuwe partnerprogramma samen met onder andere Clockwork, Indivirtual en Netaspect.