Internet via adsl lijkt kabelaansluitingen te verslaan. Voor UPS reden om de gebruikers van kabel-internet meer snelheid te bieden.
UPC Nederland gaat vanaf vandaag de maximale down- en upload snelheden van de verschillende chello-producten fors verhogen, terwijl de prijs van de abonnementen gelijk blijft. Daarmee speelt de kabelaar in op de toenemende vraag van hun klanten naar snelheid.
De nieuwe snelheden (down/up; in Kbps) zijn: chello entry – 400/128 (was 400/64); chello light – 1024/256 (was 768/96); chello classic – 2560/384 (was 1500/128); en chello plus – 4.608/512 (was 3.000/384).
Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden.
Ik hoop zo dat er ook mensen van Casema/Wanadoo naar dit bericht kijken.
Men zegt dat goed voorbeeld, goed volgt…..
Casema/wanadoo, VOLG UPS !!!!!
Ik ga niet met ASDL aan het werk hoor. Mijn Kabel provider in Alkmaar doet het perfect. Nooit geen problemen. Eens in de maand een rekeningetje en klaar is kees. Het gaat nog erg snel ook. ASDL moet je even goed tikken betalen en dat kan in de papieren lopen als je de heledag met je pc aan het werk bent
twaafuuur online op een dag is een hoop tikjes.
Gewoon adsl nemen…krijg je meer waar voor je geld…zelf had ik ook kabel nu adsl.
Zou niet terug willen naar kabel..ookal hebben ze de snelheden verhoogd…upload van 128 naar 384 adsl zit op 1024…over de download maar niet te spreken…
Oja door slownera in alkmaar heb ik de stap naar adsl gemaakt en nee je hoeft geen tikken te betalen.
Net als kabel een maandelijks abbo bedrag.
Cor weet niet waarover hij praat, adsl is een vast bedrag per maand.
Dat adsl upc veslaat is natuurlijk heel logies, met alle problemen over rekeningen en niet te vergeten de helpdesk
De kabelaars hebben een slechte naam opgebouwd in het verleden door hun bewust klant-onvriendelijke beleid. Het klinkt nu absurd, maar ‘vroeger’ mocht je als kabelgebruiker:
– alleen Windows 98SE gebruiken;
– de verbinding onder geen voorwaarde delen met anderen;
– niet langdurig downloaden want dan dan werd je geknepen in de bandbreedte.
Dankzij de ADSL-aanbieders, mogen kabelgebruikers tegenwoordig ook gewoon plezier hebben van hun vaste internetverbinding.
Heb nu twee jaar ervaring met UPC maar ben best tevreden. Kan met zekerheid zeggen en aantonen
dat ADSL niet alles is. Ook al hebben ze naar men zegt een hogere snelheid. Ik vind de snelheid
van UPC best. Dat de snelheid nu wordt verhoogt is mooi mee genomen. Ik weet nu wat ik heb,
en dat had ik niet via ADSL. Nu heb ik een heel goede en snelle verbinding en nooit geen klacht bij UPC.
Het grote verschil dat ik merk tussen mijn kabelinternet via @Home en ADSL via KPN/XS4all is volgens mij het verschil tussen kabel en ADSL overal.
KPN zorgt enkel en alleen voor de verbinding tussen de klant en de ISP, de daadwerkelijke diensten laat KPN over aan een ISP, die daar ruime ervaring mee heeft.
De kabelaars willen alles in 1. Ze willen zowel de infrastructuur als de diensten leveren. Nu is er echter een klein probleem: daar waar de kabelaars wel verstand hebben van kabels, hebben ze maar weinig ervaring met het ISP gedeelte. Het gevolg is dat de kabel-ISP het afleggen tegenover de (kwaliteits)providers die via ADSL werken op het gebied van:
o stabiliteit
o helpdesk
o kwaliteit van de diensten (news, mail)
o snelheid
die cor moet zich maar es goed laten informeren
ik heb adsl en heb nog nooit een telefoon tik hoeven te betalen
ik geen data limiet of wat dan ook
ik weet uit ervaring dat de kabel ook niet alles is
zodrahet drukker word (bij kabel) vertraagt hij enorm
bij adsl heb je een “eigen” lijn
dus heb je van drukte geen last
adsl rules
Sinds wanneer heb je bij ADSL een eigen lijn 🙂 Dat was vroeger zo ja, maar tegen woordig moet je je bandbreedte met ze 25-tige delen’. Daar in tegen is je bandbreedte tegenwoordig bij kabel wel voor je zelf.
Beide Kabel heb je uiteraard nog wel steeds last van de drukte, maar niet voor je buurman, maar in het algemeen. Net zoals ADSL…
ADSL is te vol.