Freecom Technologies is de komende drie jaar officieel sponsor van de ‘Global Challenge around the World’, een zeilrace rond de wereld.
Freecom stelt zich met de sponsoring tot doel om ‘het bewustzijn rond het merk te verhogen en bovenal om het positieve imago van het Freecom-merk over te brengen’. De Global Challenge around the World is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij deelnemers gedurende tien maanden over een parcours van 45000 kilometer ‘tegen de wind in’ de wereld rond zeilen. De zeilrace gaat in september van start in Europa en voert de deelnemers via Amerika, Australië en Azië via de westkust van Afrika weer terug. De bemanning is samengesteld uit één professionele kapitein en 17 amateurzeilers.
‘Voor Freecom betekent sponsoring van de Global Challenge around the World dat het bedrijf deel uitmaakt van gezamenlijke marketing- en communicatie-uitingen, hetgeen een belangrijke bijdrage levert aan het imago van het merk,’ zegt Vincent van Sas, international marketing manager van Freecom Technologies. ‘De zeilsport, en de Global Challenge in het bijzonder, stralen precies het juiste imago uit voor de communicatie rond het Freecom-merk.’