Een beter, vollediger aanbod en kennisverspreiding van succesvolle bedrijfsvoorbeelden zijn de redenen voor Cisco, Getronics, HP, Microsoft, KPN en Logica CMG om mee te doen aan het Mobility Platform.
"De markt aarzelt door het tegenzittend economische tij. Ook hebben veel bedrijven een blauwtje opgelopen bij hun investeringen in software voor elektronische handel. Dat heeft ondernemingen extra voorzichtig gemaakt met mobiele datacommunicatie."
Tijdens de lancering van het platform vorige week woensdag gaf Paul Schuyt, ceo Logica CMG Nederland, die redenen voor de tot nu toe tegenvallende belangstelling van het Nederlandse bedrijfsleven voor het onderwerp. De directeur van het kersverse platform Pieter Spohr wees negatieve sentimenten rond mobiele datacommunicatie als belangrijkste reden aan. "Bedrijven hebben het idee dat het te duur en te complex is. Het is aan de leden van het platform om het tegendeel te bewijzen."
De deelnemers aan het platform, dat ondergebracht is bij branchevereniging Nederland-ICT, willen door samenwerking hun mobiele datacommunicatiediensten verbeteren. Cees van den Heijkant, directeur van het mobiele net bij KPN, zei dat het telecombedrijf bij het ontsluiten van applicaties niet verder gaat dan de firewall. "Ict-dienstverleners maken de bedrijfssystemen geschikt voor mobiele toepassing."
Kijk voor een uitgebreid artikel in deComputable van 7 november 2003.