HP ceo en voorzitter Carly Fiorina kijkt tevreden terug op fusie HP/Compaq. De doelstellingen zijn beter en sneller gerealiseerd dat werd verwacht.
Dit is vooral te danken aan een doorgedreven en intensief opgevolgd gebruik van HP’s eigen technologische en bedrijfsgerichte oplossingen. Voor Fiorina kon HP zo intern inspelen op trends inzake het ‘digitaal, mobiel en virtueel’ worden van alle fysische processen. "Vandaag kunnen we binnen twee uur een nieuwe leverancier in onze supply chain opnemen. Enkele jaren geleden hadden we daar vijf weken voor nodig," aldus Fiorina.
De nieuwe technologische middelen, met HP’s Darwin Reference Architecture voor de Adaptive Enterprise voorop, moeten ervoor zorgen dat een bedrijf zich snel en behendig (‘agile’) kan aanpassen aan veranderende marktwensen. Darwin stelde immers dat niet de sterkste of slimste, maar dieren die zich het best kunnen aanpassen (adaptatie) aan het langste evolutie-eind trekken. Zeker in sectoren waar de concurrentie het scherpst is, moet ‘adaptiviteit’ aanslaan.
Kijk voor een uitgebreid artikel in deComputable van 24 oktober 2003
In haar plaats zou ik mij schamen over de gebrekkige dienstverlening aan de klant, de wachttijden voor leveringen die oorspronkelijk 6 weken waren maar die in de praktijk uitlopen tot 4 maanden. Om verkeerd geleverd materiaal terug te laten komen halen duurt het bijna 6 maanden vooraleer dit gebeurt. Hoogstwaarschijnlijk zal de fusie de personeelskosten en werkingskosten hebben doen dalen, maar wat ons als klant betreft wij zijn absoluut ontevreden. En als we enigzins kunnen bestellen we via een tussenhandelaar die het materiaal wel in stock heeft tegen een goedkopere prijs.