Crm-fabrikant Siebel begint in Europa opnieuw met wederverkopers. Samen met een afgeslankte Siebel-versie moeten zo ook de kleinere bedrijven in de middenmarkt beginnen met klantenbeheersystemen.
Twee jaar terug deed Siebel de wederverkopers en hun Europese callcenter in de ban. Het leverde de crm-fabrikant niet de gewenste winst aan nieuwe klanten. Volgens Ronald Huber, manager voor Siebel in de Benelux, is het bedrijf op die beslissing teruggekomen. "We zijn nu aan het kijken welke bedrijven geschikt zijn om wederverkoper te worden."
De wederverkopers worden onder meer aangezocht om het pakket Siebel-crm te slijten. Dat is speciaal bedoeld voor wat kleinere klantbeheerprojecten, aldus Huber. De crm-functies zijn niet afgeslankt, aldus Huber: "Deze bedrijven hebben meestal een minder complexe it-infrastructuur. De integratie-mogelijkheden van het pakket zijn daar op aangepast."
Een komende nieuwe versie verbetert daarnaast het onderhoud van de overige Siebelsoftware. Het bedrijf is vaak verweten dat de software de gebruikers te veel mogelijkheden biedt. Volgens Huber zetten de meeste bedrijven zelf alle mogelijkheden aan. "Dat bemoeilijkte de acceptatie." De nieuwe versie maakt installatie, onderhoud en implementatie veel makkelijker.