Acer Nederland zag haar notebookverkoop in het tweede kwartaal met 154 procent toenemen. Hiermee komt de leverancier op de tweede plaats in het notebooksegment in Nederland na HP.
Acer ziet in deze cijfers het bewijs dat het ‘zeker nog geen hinder ondervindt van de algemene recessie’. Onderzoeksbureau IDC publiceerde zoals elk kwartaal de cijfers voor Europa wat betreft de computerverkoop. Op notebookgebied groeide Acer in Nederland met 154 procent en in heel Europa realiseerde Acer een groei van 54,6 procent in dit marktsegment, vergeleken met hetzelfde kwartaal van 2002.
Wat betreft de algemene computerverkoop kende Acer tijdens het tweede kwartaal van 2003 in Nederland een groei van 70,5 procent en in Europa een groei van 25,5 procent. Na HP, met een marktaandeel van 20,9 procent en een toename in de verkopen van 19,9 procent, en Acer bestaat de top vijf Nederlandse notebookleveranciers volgens IDG uit Dell (marktaandeel 14,4 procent en 42 procent meer verkopen), Toshiba (marktaandeel 8,0 procent en een omzetverlies van 30,7 procent) en IBM (marktaandeel van 4,3 procent en omzetverlies 26,4 procent). In totaal nam de omzet uit notebookverkopen op de Nederlandse markt toe met 23,4 procent, aldus IDC.