Marktleider SAP startte afgelopen week met een wereldwijde advertentiecampagne dat klanten moet weglokken bij de in onzekerheid verkerende softwarebedrijven JD Edwards en Peoplesoft.
"Door alle ontwikkelingen van de afgelopen twee weken is er veel onzekerheid bij klanten. Ze vragen zich af wat dit allemaal voor hen gaat betekenen", aldus SAP-woordvoerster Laurie Doyle Kelly. "SAP wil hen laten weten dat er ook alternatieven zijn."
Analisten van marktonderzoeksbureaus Forrester en Gartner raadden klanten van JD Edwards en Peoplesoft al eerder aan om aankopen uit te stellen totdat er meer duidelijkheid is in de markt.
Op het moment dat Invensys in 2000 Baan overnam, zijn veertig Baan-klanten naar SAP overgestapt, aldus de Duitse softwarefabrikant.
JD Edwards spande vorige week een proces aan tegen Oracle, wegens het ‘saboteren van de overname door Peoplesoft’. Nadat Peoplesoft eerder had bekendgemaakt geen proces aan te spannen, liet het deze week weten Oracle toch voor de rechter te slepen.< BR>