Netwerkleverancier Novell heeft op haar jaarlijkse Brainshare-conferentie in Utah plannen ontvouwd om het verkoopkanaal te optimaliseren.
Het Engelse Computer Reseller News meldt dat Novell in Europa meer gespecialiseerde distributeurs gaat aantrekken en meer voordeel wil halen uit de kracht van het verkoopkanaal, vertelde Johan Rosius, Europese directeur market sales, op de bijeenkomst. Hij voegde daaraan toe dat Novell de waarde van partners strenger zal meten. Momenteel ontvangen alle partners dezelfde marge, maar dat is niet meer efficiënt, aldus Rosius. Daarom introduceren we een nieuwe distributiestrategie, die gebaseerd is op de kracht van de partners in verschillende productgebieden. Rosius zette verder uiteen dat Novell de technologische en ondersteunende drempels verlaagd heeft door VARs te belonen met hogere marges als zij betrokken zijn bij complexe orders. Deze partners kunnen bovendien rekenen op meer ondersteuning en training.
Novell dankt haar bestaan aan het verkoopkanaal en we willen onze partners beter ondersteunen dan tot nu toe het geval was, voegde Jack Messman, CEO van Novell, eraan toe.