Communify, een bedrijf gespecialiseerd in unified communications brengt het product Talking Business op de markt.
Om reden van efficiencyverbetering groeit de behoefte bij mobiele professionals om een persoonlijke elektronische assistent te hebben. Een voice portal (spraakloket) stelt hen in staat om handsfree e-mail berichten te beheren, snel telefonisch te kunnen communiceren met collegas en relaties en geïnformeerd te worden over belangrijke bedrijfs- en klantinformatie. En dit vanaf iedere locatie en op ieder gewenst tijdstip.
Talking Business biedt door toepassing van spraaktechnologie nieuwe efficiënte oplossingen voor bereikbaarheid en mobiliteit. Het product omvat mobiel e-mail beheer, voice dialing en toegang tot bedrijfsinformatie (CRM/ERP etc). Er is bewust gekozen voor het toepassen van spraakherkenning voor de bediening van functies, zodat niet meer met telefoontoetsen gekozen hoeft te worden. Zo kan bijvoorbeeld tijdens het autorijden echt handsfree gecommuniceerd worden.
Gebruikers van Talking Business kunnen via een web portaal zelf de parameters en dialoogpresentatie beheren. Zo kunnen ervaren gebruikers ervoor kiezen om niet altijd uitgebreid verwelkomd worden maar om in een kort menu direct keuzes te maken. Ook kunnen e-mail berichten op verschillende manieren worden gepresenteerd, bijvoorbeeld op basis van afzender, onderwerp of inhoud.