Microsoft stelt zijn intrede op de crm-markt met enkele maanden uit.
Vorige maand nog gingen woordvoerders van Microsoft er vanuit dat het crm-pakket voor het einde van dit jaar op de markt zou worden gebracht. Gisteren deelde het bedrijf mee het pakket pas te zullen uitbrengen als aan alle kwaliteitseisen voldaan is. De datum voor algemene beschikbaarheid zou nu ergens in het voorjaar van 2003 krijgen. Overigens gelden die data enkel voor de Amerikaanse markt. De internationale versie van Microsoft-CRM, oorspronkelijk voorzien voor juni volgend jaar, wordt niet eerder dan september verwacht.
De crm-software van Microsoft mikt op bedrijven met tussen vijftig en vijfhonderd werknemers. De software moet bestaan uit twee modules, één voor verkoopsteams en één voor de klantendienst.
Volgens Amerikaanse analisten heeft het uitstel vooral te maken met het gebrek aan integratie tussen het Microsoft-product en andere bedrijfspakketten. Dat zou een vereiste zijn voor aanvaarding in het middensegment van de markt. Overigens gaat een aantal analisten er vanuit dat Microsoft nog heel wat achterstand in te halen heeft op de andere crm-leveranciers, die al tien jaar ervaring in de markt hebben. Volgens Yankee Group loopt MS-CRM met name achter op het vlak van workflow-mogelijkheden. Bij Microsoft wordt echter ontkend dat de vertraging te maken heeft met het toevoegen van extra features.