Multrix heeft alle Centraldesk ASP-activiteiten overgenomen van Spherion. Centraldesk biedt organisaties de mogelijkheid om op abonnementsbasis gebruik te maken van groupware-applicaties via internet.
Centraldesk is een initiatief van Spherion Technology Group Nederland in samenwerking met IBM Nederland. Spherion levert een breed aanbod van ICT-diensten en -specialisaties, van consultancy, projectmanagement, software-ontwikkeling en testen, tot technisch en functioneel beheer en training. Omdat Spherion zich wil richten op deze kernactiviteiten heeft het bedrijf besloten de ASP-activiteiten van Centraldesk onder te brengen bij Multrix.
Multrix biedt organisaties twee Centraldesk-oplossingen voor online samenwerking in een groupware-omgeving. Centraldesk Community maakt het mogelijk om met geautoriseerde derde partijen samen te werken via een extranet. Hierbinnen zijn functionaliteiten zoals documentenbeheer, nieuwsdiensten, projectondersteuning, centrale opslagfaciliteiten, virtuele teamrooms en direct chat- en messaging-mogelijkheden beschikbaar. Centraldesk Portal biedt een volwaardige groupware-omgeving via het intranet. De Centraldesk Portal biedt dezelfde functionaliteiten als de Community Workspace, maar heeft als extra een complete e-mail- en agendaomgeving via iNotes van Lotus. Net als de huidige diensten van Multrix, wordt ook de Centraldesk-service centraal beheerd en gemonitord in het IT-centrum van Multrix in Amsterdam. Ook verzorgt Multrix de service en ondersteuning voor organisaties die Centraldesk gebruiken.
p.zeebregts@channelweb.nl